poniedziałek, 6 października 2014

Żarówki vs świetlówki - światło neonu | SPOSTRZEŻENIA, CIEKAWOSTKI

żarówka kontra "wijąca się" świetlówka
Polska pełną gębą w Unii Europejskiej. Dyrektywy unijne działają w pełni, kolczykowane krowy czy jajka z własnymi pieczątkami stają się standardem a ogórki mają swój idealny kształt. Jak wszystko to wszystko, oświetleniu też się dostało.  Nasze poczciwe żarówki zostały wyparte przez świetlówki energooszczędne z racji ograniczania emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Żarówki działają na tzw. żarniku, który żarząc się daje światło, natomiast świetlówki świecą niejako gazem znajdującym się w środku świetlówki.  Oszczędność jest spora, wyższa cena urządzeń do oświetlania zwraca się po dłuższej chwili a rachunki za prąd maleją znacznie po przestawieniu się na światło neonu.

Sprawa czytania książek.
Przypominam sobie czasy kiedy na szkolną klasówkę zaświecałem swoją 80-tke tradycyjną a przyjazne światło oświetlało mi tekst w podręczniku. Dłuższe wieczory jesienno-zimowe stawały się czymś przyjemnym, z zaświeconą lampką, skłaniały do czytania książek, a nawet poleniuchowaniu na kanapie i rozmyślaniu o niebieskich migdałach. Obecnie zauważam iż światło świetlówek nie sprzyja sprawnej nauce, czytaniu czy przebywaniu w pomieszczeniach a wręcz napawa myślami o prosektoriach czy o terrariach dla wężów. Zamknięci w neonowej klatce odchodzimy od prawdziwych czynności, naszych zainteresowań a zamiast przebywania wieczorem przy lampce wybieramy alkohol lub szybsze położenie się do spania.

Żarówki do transportu wodnego
Polak potrafi i na tym polu pokazał swoje umiejętności zaradcze. Ostatnio w sieci marketowej znalazłem żarówki do transportu wodnego - te nasze żarówki z żarnikiem w środku, wypełnione próżnią a dające nasze upragnione wieczorno-nocne oświetlenie. Produkt nie jest do użytku domowego (tylko do transportu wodnego), napisy rosyjskie świadczą, że żarówki również mają branie w Rosji, a dostępność w osiedlowym markecie śmieje się z nowej świetlówki szerokim uśmiechem... Tak więc kto posiada jakikolwiek transport wodny lub w swoich myślach wybiega w takież posiadanie może udać się do sklepu po żarówkę do transportu wodnego :) ...

A ty jakie światło wolisz: stare żarnikowe czy nowe świetlówkowe ?

6 komentarzy:

  1. Temat się lekko zdezaktualizował od momentu kiedy pojawiły się LEDy, które deklasują zarówno zwykłe żarówki jak i świetlówki. Chociaż, sporo osób narzeka, że światło jest nie takie, chociaż dla mnie ciepły LED nie różni się od żarnikowej żaróweczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również teraz już używam tylko żarówek LED https://sklep.neonica.pl/zarowki-led i jestem przekonany, że jest to najlepszy wybór. Właśnie dlatego bardzo chętnie montuję takie oświetlenie gdyż żarówki te są trwałe i przede wszystkim energooszczędne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie ja odkąd pamiętam to zawsze byłem zwolennikiem oświetlenia LED i nadal tak jest. Muszę przyznać, że również bardzo podoba mi się to co napisano w https://sklep.neonica.pl/jak-oswietlic-sciane-tasma-led czyli jak można oświetlić ścianę przy pomocy taśmy LED.

    OdpowiedzUsuń
  6. Decydując się na budowę domu, wiedziałem, że instalacje elektryczne będą jednym z najważniejszych elementów. Dlatego wybór odpowiedniego wykonawcy był dla mnie priorytetem. Wybór https://elektryk-wroclaw.pl/instalacje-elektryczne/ okazał się być trafionym. Ich profesjonalne doradztwo, terminowość i wysoka jakość wykonania sprawiły, że moje nowe miejsce jest nie tylko piękne, ale i bezpieczne. Ich usługi to gwarancja spokoju i satysfakcji.




    OdpowiedzUsuń