wtorek, 22 kwietnia 2014

Polskie Lasy Państwowe - bezkrwawa jatka w walce o Ojczyznę

etykietka leśna z roku 2029
Polskie Lasy Państwowe - bezkrwawa jatka w walce o Ojczyznę. W informacjach zwłaszcza w niektórych mediach pojawiają się wzmianki o Polskich Lasach Państwowych, które mogą przestać być państwowymi. Na pierwszy rzut oka nic takiego się nie dzieje, nowy zarządca kupując lasy zadba o nie, wygrywając przetarg za ogromną kasę nie pozostawi lasu bez opieki.

Rok 2023
Udaję się do lasu w celu pozbierania grubszych konarów (ale nie za grubych by żyć w zgodzie z miejscowym leśniczym) do sporządzenia nowych didgeridoo.  Po dłuższym czasie mam już sześć nowych patyków a na mojej drodze staje dorodny konar, lekko wykrzywiony, który zapowiada się na prawdziwą perełkę. Przy schylaniu nieoczekiwanie zostaje zaczepiony, od tyłu, przez dwóch mężczyzn o nie polskich rysach twarzy. Mówią o pilnym opuszczeniu lasu, pokazują jakieś dokumenty świadczące o niskim poziomie wilgotności ściółki leśnej a ponadto przedstawiają się jako przedstawiciele zarządcy tego terenu. Nie protestuje, rozumiem powagę sytuacji a ich zgoda na zabranie ze sobą znalezionych kawałków drewna wydaje się być bardzo miłym i przychylnym podejściem.



Rok 2029
Poranek, niebo lazurowe a słońce ładnie przygrzewa, Wczorajsze opady zwiastują obfite grzybobranie a kosz z wikliny mojej babci leży już przygotowany. Wyruszam na grzyby, wsiadam w samochód, dojeżdżam do lasku, gdzie dziadek przekazał mi swoje tajemne miejsca z dorodnymi kozakami. Postanawiam obejść las i wejść od strony północnej, z racji bliskiego położenia gospodarstw a co za tym idzie większego prawdopodobieństwa spotkania grzybiarza. Jestem już u "bram lasu" a tu ... brama + ogrodzenie. Na siatce zauważam etykietę z napisem "WSTĘP WZBRONIONY" a zamek zamykający bramę budzi respekt. Wracam nie pocieszony, jednak pomysł zakupu w tesco opakowania "Pomysł na zupę borowikową" wydaje się być strzałem w dziesiątkę.

Rok 2031
 Prymat wiedzie monitoring leśny a ciecie - strażnicy nie muszą się martwić na brak zleceń. Jednak coraz większą popularnością cieszą się czujniki ruchu, które natychmiastowo wyłapują leśnego intruza przesyłając odpowiedni alarm do centrum zarządzania. ...





1 komentarz:

  1. Korzystanie z usług pomocy drogowej https://hol-max.pl/ było dla mnie świetnym doświadczeniem. Gdy moje auto odmówiło posłuszeństwa w drodze na ważne spotkanie, ich szybka interwencja pozwoliła mi uniknąć dłuższego opóźnienia. Ich skuteczność, profesjonalizm i uprzejmość zasługują na najwyższe uznanie.

    OdpowiedzUsuń